Mūsu mantojums “Heritage of Us”

“Mūsu mantojums”

“Heritage of Us”

2018-1-TR01-KA229-059927_5

1.09.2018.- 31.08.2020.

Projekta dalībnieki:

Salihli 50. YIL ORTAOKULU   Turcija

Szkola Podstawowa nr3 z Nauka Jezyka Bialouskiego im. Jaroslawa Kostycewicza  Polija

Agrupamento de escolas de Pardilho   Portugāle

Gulbenes 2.vidusskola Latvija

52 primary school  Bulgārija

Projekts paredzēts 11-14 gadus veciem skolēniem, lai attīstītu apziņu, ka kultūras mantojumu veidojam mēs paši. Kultūras mantojums nav tikai ēkas, pieminekļi, bet arī mēs paši.  Darbība projektā pastiprinās interesi par kultūru, vēsturi, starpkultūru sadarbību. Skolēnu apmaiņas starptautiskajās mācībās un skolotāju sadarbība radīs jaunas metodes kultūras mantojuma izzināšanā, veicinās angļu valodas lietojumu sazinoties, sociālās iemaņas. Skolēni stiprinās savas pilsoniskās piederības izjūtas, demonstrējot savas valsts kultūras mantojumu, iepazīstot un salīdzinot citu valstu kultūru. Skolēni padziļinās zināšanas un prasmes motivētā IT lietojumā, Eiropas sabiedrības izpratnē.

Skolotāju darba grupa:

Dita Grigore- projekta koordinatore

Diāna Briede

Dace Freimane

Iluta Podziņa

Edīte Kanaviņa

Laura Matisone

Ligita Plešanova Jarusova

Erasmus+ partnerība Sofijā

        Gulbenes 2.viduskolas 6 skolēni un 4 skolotāji aprīlī piedalījās nedēļu ilgā īstermiņa skolēnu apmaiņā Sofijas skolā projekta “Mūsu mantojums” (“Heritage of Us”) ietvaros. Skolēnu mājas darbs – iepazīstināt ar skolu, novadu, valsti un Latvijas tautas tradīcijām. Kopš septembra skolēni aktīvi veidoja logo, plakātus par  mantojumu, ko radām ikviens aiz sevis nākotnei. Skolas vestibilā ir izveidota īpaša izstāde. Viens no aizraujošākajiem uzdevumiem demonstrēt tautiskās dejas nesa skatītāju ovācijas tradīciju festivālā Sofijas Nacionālajā vēstures muzejā. Projekta dalībnieki lepojas ar valsts simbolu – sarkanbaltsarkano karogu.Visas dalībvalstu skolas demonstrēja savu tautu dejas  un dziesmas.

        Savukārt Sofijas partneri prasmīgi realizēja apmaiņas uzdevumus, iepazīstinot ar valsts kultūru, vēsturi, reliģiju dažādību. Skolēni apmaiņas laikā guva praktisku ieguldījumu turpmākajām kultūras  vēstures studijām vidusskolā un, protams, novērtējumu savam ieguldījumam tradīciju pārmantošanā. Gan skolēni, gan skolotāji novērtē Erasmus+ programmas iespējas būt kopā ar Portugāles, Turcijas, Bulgārijas, Polijas partnerkomandām. Skolēnu atziņas – iepazinām tautas tradīcijas, ēdienu gatavošanas kultūru, skaisto, vēsturisko Plovdivu – 2019.gada Eiropas kultūras galvaspilsētu. Mācījāmies radošajās darbnīcās gatavot “Martanicu”- kopā vijot sarkanas un baltas krāsas dziju ar īpašu vēsturisku leģendu un kopā ar bulgāru skolēniem iemācījāmies viņu deju soļus. Nākošā apmaiņa būs mūsu skolā rudenī.

Dita Grigore, projektu asistente skolā